Imponujący i zautomatyzowany obiekt, który stanął na poznańskim Franowie równa do najnowocześniejszych kompleksów tego typu w Europie wyznaczając kierunek i poziom obsługi komunikacyjnej. Poznańskie MPK szczyci się nową zajezdnią tramwajową i na YouTubie publikuje film pokazujący jak powstawała…
Zajezdnia zaprojektowana została w 2010 roku do obsługi 100 składów 35-metrowych. Będzie ją obsługiwać 100 pracowników i około 250 motorniczych. Istnieje możliwość rozbudowy zajezdni do 150 pociągów (w tej liczbie 20 tramwajów 45-metrowych) choć aktualna infrastruktura już teraz umożliwia obsługę tramwajów tej długości. W zajezdni będą stacjonować tramwaje: 105 Na, GT8 tzw. „Helmuty”, Solarisy Tramino oraz wagony historyczne.
Obiekt składa się z 15 torów postojowych, hali głównej, w której jest 11 torów do obsługi oraz budynków warsztatowo — magazynowych. Obszar całego kompleksu, który sięga 17 hektarów przekracza powierzchnię wszystkich dotychczas istniejących w Poznaniu zajezdni tramwajowych. Dla porównania – zajezdnia przy ul. Głogowskiej, która obsługuje dotychczas największą liczbę tramwajów zajmuje 2,9 hektara.
Więcej na YouTube.